Kuka on Kati Lytsy?

Oma muutosmatkani


N. 10 vuotta sitten en voinut hyvin omassa kropassani, enkä myöskään mielessäni ja kokeilin myös kaikkea mahdollista, treenasin hulluna, pompin joka päivä vaa'alla, jätin herkut, jätin hiilarit, juoksin aamulenkillä joka päivä, ja tuntui että pahaolo ja väsymys vain lisääntyivät. Olo oli kaikkea muuta kuin hyvinvoiva. Kuitenkin halusi nopeasti muutoksia, kaikki tänne nyt ja heti! 😤😤


Kuinka monesti sitä ajattelikaan, että "sinne meni yksi keksi, kaikki on pilalla!" Mutta voin kertoa, että se ei todellakaan mene pilalle. Ihmisten muutokset tyssäävät yleensä liialliseen itsekritiikkiin. Kaikki tai ei mitään. Yleensä ehdottomuus vain vie omaa hyvinvointia kauemmas esim. " en saa tällä viikolla treenattua 3krt, sama olla treenaamatta ollenkaan." Ja näin ollen viikko loistaa liikkumattomuudellaan.


Muutoksen tekeminen ei ole aina mukavaa ja helppoa, ja se vaatii myös sitoutumista ja negatiivisten tunteiden ("väsyttää, ei jaksaisi lähteä treenaamaan työpäivän jälkeen") hyväksyntää. Nopea muutos on helpompi kuin pysyvä. Emme pääse kiinni uuteen elämäntapaan vanhoilla tavoilla, vaan meidän on päivitettävä sekä rutiinejamme, mutta myös idetiteettiämme.


Iltasanomat & Iltalehti haastattelivat minua pari vuotta sitten muutosmatkastani, jotka voit lukea alla olevista linkeistä, jossa avaan muutostani enemmän :) 



Lisätietoa minusta

Energinen ja intohimoinen hyvinvointialan ammattilainen, joka ei kyllästy elämästä fiilistelyyn!

Lapsesta asti olen rakastanut liikkua ja kokeillutkin eri lajeja lentopallosta kamppailulajeihin. Olen tiennyt ala-asteesta lähtien, että tulen tekemään töitä liikunnan parissa (aluksi unelma-ammattini olivat merenneito ja presidentti :D ) 2005 vuonna aloitin nuorten lentopallovalmentajana toimimisen ja siitä lähtien on tullut ohjattua paljon  liikuntaa eri muodoissa eri  ikäisille liikkujille. Kun ohjasin Lahdessa nyrkkeilyä, se oli sysäys personaltrainerin ammattiin. Nautin äärimmäisen paljon muiden tsemppaamisesta ja oli mahtavaa nähdä treenaajien kehitys viikko toisensa jälkeen. Haluan jakaa muille sitä liikunnan riemua mitä itse saan liikkumisesta. Kun löytää itselleen sopivan lajin ja tavan liikkua, se on menoa! Olen hurahtanut täysin tanssiin, harrastan itse Dancehall Queenstyle, ja siksi minut monesti löytääkin pääalaspäin. Oli ihana löytää laji, jossa voit olla täysin oma hullu itsesi ja heittäytyä!

Vahvuutenani on pysyvät elämäntapamuutokset, liikunnallisen elämäntavan löytäminen kiireen keskelle , kehonmuokkaus,  liikkuvuustreeni sekä henkinen hyvinvointi osana muutosta. Joten jos etsit pikaratkaisuja, kitukuureja ja hetkellisiä muutoksia, en ole etsimäsi valmentaja. Sitoudun itse asiakkaisiini 100 %:sesti, joten odotan sitä myös asiakkailtani. 

Minulle valmentajana kokonaisuvaltaisuus on äärimmäisen tärkeää, siksi olen kouluttautunut myöäs psyykkiseksi valmentajaksi. Moni tuskailee sen kanssa, että tietäisi kyllä miten muutos tehdään, mutta ei vaan saa tapojansa muutettua. Ja tässä koko homman ydin piileekin, tiedonpuute ei ole koskaan ollut syynä siihen, miksei muutosta tapahdu. Tapoja on muutettava, aina se ei ole mukavaa, mutta välttämätöntä, jos haluaa muutosta. Monet tavat ovat hyvin automatisoituneita, ettemme edes huomaa niitä. Siksi olen täällä, auttaakseni sinua huomaamaan ja muuttamaan niitä järkevästi ja pysyvästi! 




Valmentaja

Lytsy Kati 

Olen 30-vuotias personaltrainer, psyykkinen valmentaja, joka haluaa jakaa liikunnan ilosanomaa muillekin! Kun panostaa hyvinvointiinsa, huomaa voimavaroja olevan käytössä paljon enemmän ja voi olla paras versio itsestään! Huomata, ettei tarvitse enää päiväunia ja liikkuminenhan on aika kivaa!

                                                                                     Koulutukset

Psyykkinen valmentaja

Liikunnanohjaaja AMK

Mobility kehonhuolto 

Toiminnallinen treeni

Rasvanpoltto- ja lihaskasvu 

Palautumisen asiantuntija 

Uimaopettaja

Omat liikuntalajit+ osaaminen

Tanssi (Dancehall Queenstyle & twerkkaus)

Kuntosali

Nyrkkeily

Kahvakuula

Painonpudotus & kehonmuokkaus

Psyykkinen muutos

Liikkuvuus

Voimaharjoittelu

Juoksu

Palautuminen