Työhyvinvointi

Energiaa & uutta boostia koko henkilöstön hyvinvointiin!

.

Miksi työhyvinvointia?

Moni yritys kamppailee työntekijöidensä terveyden, sairauspoissaolojen ja tuottavuuden kanssa. On väsymystä töissä, ei jakseta tehdä töitä tehokkaasti, projektit myöhästelevät, kroppa oireilee istumisesta ja näin ollen työtulos voi jäädä huonommaksi ja poissaoloja kertyy liikaa ja näin ollen eurot lentävät ikkunoista ja ovista ulos. 

Henkilöstön hyvinvointiin kannattaa siis ehdottomasti panostaa! Näin työntekijät pysyvät työkykyisinä, tuottavina, terveinä sekä henkisesti hyvinvoinina ja tiimihenkikin paranee. 

Vähennä istumatyöstä aiheutuvia kipuja

Suurin osa valveillaoloajasta vietetään paikallaan, pääasiassa istuen. Istumisella on yhteys monien pitkäaikaissairauksein ilmaantumiseen. Monella työntekijällä on niska- ja alaselkäkipuja, joilla on todennäköisesti yhteys pitkäkestoiseen istumiseen. Epäergonomiset työasennot ja vapaa-ajalla älylaitteiden selailu ja passiivisuus saa ryhdin lysähtämään ja vapaa-ajalla ei ole tarvittavia työkaluja ryhdin parantamiseksi. Säännöllinen liikunta ja työntauotus ovat siis avainasemassa kipujen taltuttamisessa. Hyväkuntoisena työnteho on myös ihan eri luokkaa ja palaudumme paremmin työpäivästämme.

Liikettä kroppaan 

Ohjattu liikunta 

Taukojumppaa tai ryhmäliikuntaa vähentämään istumisesta aiheutuvaa kuormitusta

Istuessa isot lihasryhmät ovat passiivisena. Istuminen vaikuttaa monin tavoin aineenvaihduntaan, ja se taas näkyy vyötäröllä, kun lihakset eivät polta rasvaa. Istuminen myös vaikuttaa negatiivisesti tuki- ja liikuntaelimistön rakenteisiin, jolloin voi tulla erilaisia niska- hartiaseudun kipuja, alaselän kipuja yms.

Työnantaja voi kannustaa henkilöstön aktiivisuutta ja hyvinvointia tarjoamalla taukojumppaa. Ajatukset lähtee paremmin liikkeelle ja veri kiertämään, kun tauotetaan istumista. Ohjattu taukojumppa kannustaa työntekijöitä tekemään sitä myös omalla ajalla, koska tauottaminen ei ole vaikeaa! Lisäksi taukojumppa yhdessä lisää sosiaalista hyvinvointia.

Ohjatut taukojumpat tai ryhmäliikunnat etänä tai lähiopetuksessa

  • Taukojumppaa etänä tai Helsingissä
  • Teemat toiveiden mukaisesti - palautuminen ja rentoutuminen, liikkuvuuden parantaminen, lihaskunnon ja hapenottokyvyn parantaminen
  • Aikataulut yrityksen päivän mukaisesti

Ryhmäliikunta

Liikunnan ei tarvitse olla tylsää ja puuduttavaa! Tarjoan yrityksiin hauskaa ja hikistä ryhmäliikuntaa työpäivän lomaan tai sen jälkeen. Tunti voi sisältää esimerkiksi lihaskuntoa välineillä tai ilman, liikkuvuutta tai kehonhuoltoa, tanssia lattareista twerkkaukseen, kuntosalitreeniä, nyrkkeilyä tai vaikka vesijumppaa.

Vahvista ja venytä- tunti on kehitetty erityisesti yrityksille, jossa on paljon päätetyöskentelyä ja istumista. Tunnilla keskitytään vahvistamaan istumisesta passivoituneita lihaksia ja myös avaamaan kireitä paikkoja.

Panosta yrityksesi hyvinvointiin



Valmennus

Valmennukset johtoryhmälle

Kohti pysyviä muutoksia - valmennus 6kk-8kk

Valmennus sopii hyvin antamaan motivaatiota hyvinvoinnin edistämiseen, muutoksen aloittamiseen ja aktiivisemman arjen aloittamiseen ja pitämiseen elämässä.

  • Hyvinvointikysely ja alkutestit
  • Laadukkaat personal trainer tapaamiset salilla/sisällä/ulkona
  • Puolivälimittaukset
  • Loppumittaukset

Elämäntapamuutos - valmennus

Tavoitteena löytää tasapaino hyvinvoinnin eri osa-alueiden välille ja löytää omat motivaatiotekijät kohti muutosta. Vievätkö päivittäiset tekosi sinua kohti sinulle tärkeitä asioita vai poispäin niistä?

  • Kokonaiskesto 12-36 kk
  • Alkutestit, hyvinvointikysely, tavoitteen asettelu ja arvojen kirkastaminen
  • Ravitsemusvalmennusta pysyviin muutoksiin, mahdollisuus käydä esimerkiksi kaupassa asiakkaan kanssa
  • Puolivälimittaukset
  • Valmennus- ja sparraustapaamiset
  • Luennot
  • Psyykkinen valmennus tukemaan pysyviä muutoksia

Ryhmävalmennukset Ryhmäkohtainen hinta räätälöidään ryhmän koon ja tavoitteiden mukaan.

Luennot

  • Istumisen tauotus - taukojumpalla tehoja työntekoon
  • Ryhtiä lisää ja kivuista eroon! - Kuinka vähentää istumisesta aiheutuvia kipuja ja saada samalla ryhtiä paremmaksi?
  • Palautuminen - miten palautua töistä ja arjesta?
  • Liikunta hyvinvoinnin edistämisessä
  • Kivut kuriin ja kehonhuolto kunniaan- vinkkejä esim. alaselkäkipuihin ja millä liikkeillä saat parempaa vointia
  • Kuntosaliharjoittelu hyödyt toimistotyöntekijän kannalta - luentoa sekä toiminnallista tekemistä
  • Ravitsemus - tiedosta käytäntöön, miksei terveellisempien valintojen tekeminen onnistu, vaikka tietoa on?
  • Uni ja lepo - Unta laadukkaammaksi ja vireystila nousuun!
  • Psyykkinen puoli pysyvässä elämäntapamuutoksessa - Miten tehdä onnistunut ja pysyvä muutos
  • Rasvanpoltto - miten polttaa rasvaa tehokkaasti ja saavuttaa halutut tulokset?
  • Stressi - stressinhallinta töissä ja vapaa-ajalla
  • Asennetta asiakaspalveluun! - Miten saada parannettua yrityksen asiakaspalvelua ja vähennettyä seisomisesta/istumisesta aiheutuvaa kuormitusta

Luennon pystyy myös yhdistämään myös workshoppiin! Workshopilla pääsemme paremmin käytäntöön, mitkä liikkeet auttavat mm. selkäkipuihin? Miten ryhtiä saisi paremmaksi työpaikalla? Vai kaipaisiko työntekijät apuja kuntosalin aloittamisessa? 

Workshop ryhtiä runkoon!

Yhä useammalla on alaselkä ja niska-hartiaseudun kipuja liiallisen istumisen vuoksi. Wrokshopilla käymme läpi ryhtiin vaikuttavia asioita ja miten työpäivän aikana itse pystyy kohentamaan omaa hyvinvointia ja toimintakykyä.

Workshopilla käydään läpi teoriaa ja käytäntöä, kuinka parantaa ryhtiä ja vähentää istumisesta aiheutuvia kipuja. Sis. materiaalit.

Pyydä tarjous!

Ota rohkeasti yhteyttä alla olevan lomakkeen kautta! Autan mielelläni koostamaan teille parhaiten toimivan kokonaisuuden :) 


Referenssit

Karhu Helsinki Oy


"Ryhtiä runkoon Workshop oli hyödyllinen! Konkreettiset ja yksinkertaiset liikkeet ja vinkit, jotka on helppo ottaa käyttöön arjessa.

Parasta oli liikkeiden harjoittelu, joista muutama jää varmasti pysyvään käyttöön. Liikkeet olivat hyvin suunniteltu toimistotyöläisen tehtäviksi. Kiitos innostavalle ja asiantuntevalle ohjaajalle! "


Pirjon Pakari